Genel

Çekişmeli ve Anlaşmalı Boşanma Davaları Arasındaki Farklar

Evli çiftler arasında boşanma konusunda anlaşma imkanı söz konusu değil ise, bu tip boşanma davalarına çekişmeli boşanma davası adı verilir. Buna karşılık olarak, çocukların velayeti ve parasal konularda anlaşmaya varılarak gerçekleştirilmiş olan davalar ise çekişmesiz boşanma davaları olarak tanımlanırlar.

Medeni Kanunca belirlenmiş olan boşanma sebepleri arasında zina, karşı tarafın hayatına kast etme, kötü davranış, suç işleme, terk, akıl rahatsızlığı ve evliliğin devam edemeyecek duruma gelmesi yani birliğin bozulması vardır. Bu sebeple eşlerin öncelikle boşanmayı hangi sebebe dayandıracağını belirlemesi gerekir. Daha sonra boşanma avukatı vasıtası ile süreç başlatılır ve hukuka uygun biçimde ilerlemesi mümkün duruma gelir.

Günümüzde en sık kullanılacak olan boşanma sebebi olarak birliğin sarsılması bulunur. Boşanma için seçecek olduğunuz neden oldukça önem arzeder. Çünkü Medeni Kanun gereğince, eğer boşanma gerçekleşmezse aynı nedenden 3 yıl boyunca boşanma davası açılması söz konusu olmaz.

Çekişmeli boşanma davalarında çocukların velayeti konusu genel olarak anlaşmazlık konularının başında gelir. Ayrılmaya karar veren eşler karşılıklı yönde bu velayeti isterler. Ancak bu konu da kararı, çocuğun hayat standartlarını ve geleceğini göz önünde bulundurarak hakim verir. Bunun dışında mal paylaşımı ve nafaka gibi parasal konularda boşanma davalarında ön plana çıkar. Eğer karşılıklı yönde bir anlaşmaya varılmadıysa, bu konu daki talepler dilekçe ile sunulur. Bu dilekçenin itinalı ve dikkatli bir biçimde hazırlanması gerekiyor. Boşanma avukatları bu konu da da gerekli desteği sunarlar.

Karşı taraftan farklı taleplerin bulunulduğu çekişme davaları uzun bir süreç halinde devam eder. Yani boşanma tek celsede tamamlanamaz. Süreç boyunca takip edilmesi gerekli olan bir takım ayrıntılar bulunmaktadır.

Çekişmesiz boşanma davalarında ise dava süreci fazla uzun değildir. Ancak çekişmesiz boşanma davasının açılabilmesi için evliliğin en az 1 senedir devam ediyor olması gerekir. Bunun dışında en önemli şart iki eşin birden dava açması veya açılan davayı karşı tarafın da kabul etmesidir. Eşler mahkemede boşanmak istediklerini ve parasal, velayet gibi her çeşit konu da mutabık olduğunu söylemek zorundadır. Bu şartlar yerine getirilirse boşanmanın gerçekleşmesi söz konusudur.